اشتباهات رایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99
نوشته شده توسط : دانتل

اشتباهات رایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد

به عوامل موثر دقت کنید!

داوطلبان متقاضی کارشناسی ارشد علاوه بر پارامتر علاقه که با اهمیت ترین رکن در اولویت بندی انتخاب ها می باشد لازم است که بقیه عوامل موثر بر انتخاب های خود را نیز در نظر داشته باشند و لحاظ کنند.عواملی همچون هزینه ها،شهریه دانشگاه و رشته مورد نظر،کیفیت دانشگاه،آداب و فرهنگ منطقه،مسیر محل سکونت تا محل تحصیل،هزینه‌های سکونت در شهر محل تحصیل و… از عوامل موثری هستند که داوطلبان می بایست بر اساس اهمیتی که هر یک از این پارامترها برایشان دارد انتخاب های خود را بر اساس این پارامترها اولویت بندی نمایند. گاهی داوطلب هنگام انتخاب رشته همه عوامل موثر برای او به حالت ایده‌آل نخواهد بود لذا داوطلب می بایست در این شرایط پارامترهای مختلف را با یکدیگر مقایسه نموده و سپس سبک و سنگین نماید و به انتخاب برسد.

اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد| رتبه و نمره را درست تحلیل کنید!

یکی از اشتباهات بسیار رایج تحلیل ناصحیح رتبه و نمره کسب شده می باشد این اشتباه می تواند متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را از ادامه تحصیل در این مقطع باز دارد گاهی بعضی از داوطلبان اقدام به جمع کردن ظرفیت پذیرش دانشگاه ها می نمایند و فاصله رتبه خود با عدد به دست آمده را محاسبه می‌کنند و سپس با نتیجه  که به دست می آید گاها از انتخاب رشته  انصراف می دهند.

اگرچه ضمن مقایسه نمودن رتبه داوطلب و آخرین رتبه مجاز شده در سهمیه میتوان میزان شانس قبولی در هر رشته را تخمین زد اما دقت کنید که این نتیجه نمی تواند نقش بسیار موثری داشته باشد به این دلیل که امکان دارد بعضی از داوطلبان از انتخاب رشته کردن منصرف شوند و در چنین شرایطی بخشی از ظرفیت رشته مورد نظر آزاد خواهد شد و به داوطلبانی اختصاص داده می‌شود که در محدوده آن رتبه اعلام شده و معین شده قرار ندارند.

اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد| انواع دوره های ارشد را بشناسید!

داوطلبان می بایست در کارنامه خود به گزینه مجاز بودن یا نبودن در هر یک از دوره ها توجه ویژه نمایند و بر اساس آن کد رشته محل های مورد نظر خود را از دفترچه انتخاب رشته استخراج کنند.داوطلبان دقت کنند که عدم آشنایی با دوره‌های مختلف سبب اشتباهات جبران ناپذیری خواهد شد و متقاضیان می بایست در رابطه با هر یک از این دوره‌ها اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند و اطلاعات کافی در این زمینه در دفترچه انتخاب رشته در بخش پیوست ها کاملا توضیح داده شده است اما اگر بخواهیم اشاره خلاصه ای به آن داشته باشیم این خواهد بود که در دوره روزانه تحصیل رایگان خواهد بود اما در سایر دوره ها اعم از شبانه،پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان لازم به پرداخت شهریه های مصوبه دانشگاه می باشد.

اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد| روی انتقالی در مقطع ارشد حساب نکنید!

برخی از داوطلبان هنگام انتخاب رشته با این ذهنیت اقدام می‌کنند که فعلاً انتخاب‌ رشته خواهم کرد و سپس اقدام به انتقالی به دانشگاه و شهر مورد نظر خود خواهم کرد اما داوطلبان می بایست دقت کنند که نقل و انتقال و مهمان شدن  در مقطع کارشناسی ارشد با محدودیت های زیادی روبرو است و شرایط و قوانین ویژه خود را دارا میباشد و داوطلبان بهتر است که با امید اینکه بعدا انتقالی خواهند گرفت انتخاب رشته نکنند.

اشتباهات رایج انتخاب رشته ارشد| به وارد کردن اطلاعات داخل سایت دقت کنید!

داوطلبان دقت نمایند که انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می‌گیرد. به داوطلبان توصیه اکید می شود که برای پرهیز از اشتباهات در حین پر کردن فرم اینترنتی ابتدا پیش نویسی را تهیه کرده تا از بروز خطا در حین انتخاب رشته اینترنتی جلوگیری نمایند.آخرین نکته که داوطلبان لازم است به آن دقت کنند این است که در صورت پذیرفته شدن در دوره روزانه به هر دلیلی پیگیر تحصیل خود در این دوره نشوند از شرکت  در کنکور کارشناسی ارشد سال بعد محروم خواهند شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های کنکور هنر 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: اشتباهات رایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99




:: برچسب‌ها: اشتباهات رایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: